6 грудня 2024 року
На початку листопада студенти 4 курсу програми «Медіакомунікації та зв'язки з громадськістю» мали змогу пройти практику в харківській організації «Ґвара Медіа», про яку ми розповідали вам раніше.
Ґвара Медіа» — незалежна медіаорганізація, заснована в 2016 році в Харкові, яка ставить перед собою мету створювати якісний журналістський контент, орієнтований на висвітлення актуальних подій у Харкові та Харківській області.
Основна місія організації полягає в розвитку регіональної журналістики, забезпеченні прозорості та правдивості інформації, а також у створенні платформи для обговорення важливих соціальних і політичних проблем.
Студенти дізнались, що «Ґвара Медіа» спеціалізується на конвергентній журналістиці та реалізує свій маніфест через низку інноваційних продуктів, серед яких: 1) онлайн-видання «Ґвара», що є основною платформою для новин і аналітики; 2) креативна студія, що займається виробництвом мультимедійного контенту; 3) команда аналітиків боту «ПЕРЕВІРКА», яка займається фактчекінгом та боротьбою з дезінформацією; 4) документальні стрічки, що дозволяють детально висвітлювати важливі події; 5) спільнота читачів та кав'ярня «КАВА МЕДІА», де відбуваються зустрічі з підписниками.
Своїм досвідом поділилась студентка СМК-46, Круподеря Анна. «Я думала, що це все займе більше часу, але зараз розумію, що Ґвара постійно працює в шаленому темпі, і зупинити процес було б неможливо. Вона здивувалася, дізнавшись, що в медіаорганізації працює лише 25 людей, і це вже вважається однією з найбільших команд серед харківських медіа. «Це був для мене дисонанс: так багато завдань і обов'язків, а працювати потрібно лише 3-4 години в офісі», — розповідає Анна.
Ще одне відкриття для неї— це специфіка роботи з мультимедіа. «Перед практикою я думала, що контентом для YouTube-каналу займаються різні співробітники. Але виявилось, що одна людина виконує всі ці процеси: придумує ідею, знімає, монтує та викладає», — пояснює студентка. Їй найбільше сподобався саме цей відділ. «Для мене занадто монотонно виконувати лише текстову роботу. Я хочу більше перемінності та руху. Мені цікаво знімати повноцінні репортажі, Reels та Shorts », — додає вона.
Особливе враження справив на Анну керівник організації, Сергій Олександрович. «Незважаючи на його шалену зайнятість, він намагався покращити умови нашої практики. Я відчула, що в цей проєкт вкладається душа та багато часу. Керівник звертає увагу навіть на маленькі дрібниці і запам'ятовує їх», — зазначає Анна. Зокрема, вона поділилася з Сергієм Олександровичем ідеєю для майбутнього розслідування, і він із великим ентузіазмом її обговорив.
Анна відзначає, що атмосфера була максимально дружньою, і весь колектив намагався допомогти їм та навчити чомусь новому. Для себе вона зробила важливий висновок: «На практиці медіаорганізація дуже відрізняється від того, як я її уявляла під час навчання в університеті. Ми вивчаємо багато предметів потрошки, а на практиці ти маєш займатися чимось одним конкретним. Але, звісно, можна мігрувати між відділами, і, як сказав Сергій Олександрович, це для них нормальна практика».
Що стосується взаємодії з громадою, то Анна помітила високий рівень комунікації з глядачами. «Команда створює онлайн та офлайн зустрічі, проводить розмови в різних форматах. І найголовніше —питає своїх глядачів, що їм цікаво, що вони хочуть побачити чи почути».
Завершуючи, вона говорить про те, що її бажання стати журналістом лише зміцнилося після практики. «Я хотіла працювати в цій сфері ще з 7 класу, і це була моя мрія дитинства. Але після практики моє бажання виросло в стократ, незважаючи на те, що ми не стали частиною команди, а лише спостерігали за їх роботою. Мені здається, що «Ґвара»- це те місце, де кожен студент міг би набути цікавого та корисного досвіду».
Колега Анни, Федяєва Дар’я, зазначає, що хоча практика в «Ґвара Медіа» виправдала її очікування, вона б хотіла більше комунікації з командою. «Було б чудово, якби ми могли виконати спільне завдання і безпосередньо відчути досвід працівників». Водночас вона підкреслює, що колеги були завжди відкритими і доброзичливими, намагаючись створити комфортну атмосферу: «Вони підтримували нас жартами та дбали про наші умови перебування».
Для Дар’ї дуже важливим моментом стало усвідомлення реальної роботи журналістів. «Є поширений міф, що вони просто сидять в офісі з ноутбуками і пишуть тексти. Насправді ж все набагато складніше. За кожним матеріалом стоїть колективна праця багатьох людей, які докладають величезних зусиль, щоб українці отримували якісний контент», — розповідає студентка.
Одним із найважливіших відкритів для Дар’ї стало постійне прагнення команди до високої якості. «Ґвара — це беззаперечне дотримання етики журналістики і ретельний контроль якості кожного матеріалу. Я дізналася, що в них є навіть окремий документ, в якому вказано всі нецензурні слова, які мають бути вирізані з відео».
Дар’я зазначає, що найбільше їй сподобалась організація офлайн-зустрічей та згадує, як разом із командою проводила перегляд фільму, присвяченого 1000 дням з початку повномасштабного вторгнення. Вона активно брала участь у плануванні та проведенні заходу, що змусило її задуматися про зміну професійного напрямку в бік івент-менеджера.
Дівчина окремо відзначає атмосферу в офісі. «Мені дуже сподобалося, що там є зони для спільного відпочинку. Це, на мою думку, сприяє згуртуванню колективу та створює атмосферу справжнього родинного звʼязку», — ділиться дівчина.
Найбільше на студентку справила враження робота журналістки Дар’ї Лобанок. «Вона розповіла, як досліджує історії героїв. Це надзвичайно цікаво — стежити за життям людей, дізнаватися нові факти й бачити, як змінюються їхні долі». Особливо її вразила історія хлопця, який займається бджільництвом. «Лобанок памʼятає багатьох героїв своїх матеріалів і підтримує з ними звʼязок навіть після публікації».
Найважливіший урок, який Дар’я винесла з практики — це важливість командної роботи. «Ми з колегами працювали над спільними проєктами, проводили брейнштормінги. Я дізналась багато нових речей не лише від Ґвари, а й від своїх одногрупників», — підсумовує вона. Практика ще раз підтвердила її бажання працювати в медіа.
Сміла Тетяна, студентка СМК-47, на початку практики прагнула отримати насичений план роботи, який дозволив би здобути більше практичних знань. «Я отримала досвід у багатьох аспектах: працювала над створенням інфоприводів, брала участь у лекціях з провідними фахівцями, але не до кінця відчула, як це бути журналістом у справжній медіаорганізації», — зазначає вона. Тетяна зізнається, що до проходження практики в "Ґвара Медіа" не мала уявлення про їхню діяльність. Однак з приємним здивуванням, вона відзначає неформальну атмосферу спілкування, яка допомогла створити комфортний робочий простір.
Зустріч з Іриною Збрицькою відкрила для неї практичні аспекти фандрайзингу, і ці знання «будуть корисними в майбутньому, якщо я вирішу працювати в медіасфері».
Тетяна також відзначає важливу та цікаву роботу всіх відділів, зокрема діджитал-відділу та фандрайзингу. «У діджитал-відділі я б хотіла долучитися до створення контенту для соціальних мереж. А в фандрайзингу спробувала б себе в пошуку донорів і створенні відеороликів або інфографіків, що показують, як допомога команди впливає на розвиток медіа та суспільства», — каже студентка.
Наприкінці практики Тетяна виконала тестові завдання від новинного та діджитал-відділів. «Хоч я раніше не працювала у «Figma», після обовʼязково його опаную. Я не одразу зрозуміла, з чого почати і як краще структурувати матеріал. Це дало мені чітке розуміння, над чим варто попрацювати в майбутньому».
Важливими для Тетяни стали поради фахівців різних відділів. «Ірина Збрицька дала цінну пораду: писати лише про те, що справді захоплює та надихає, а Вероніка Юзепчук пояснила, як важливо будувати зв'язки з аудиторією та підтримувати стійкий інтерес до медіа. Думаю, це цінні поради не тільки для нас, а й для всіх наших колег».
За словами Тетяни, « фахівці розширили мій кругозір і надихнули займатися тим, що приносить задоволення. Особливо мене вразила ідея створення чогось для людей, адже історії про їх долі, допомогу та підтримку надихають робити світ кращим».
Створення мультимедійного контенту була складнішою, ніж очікувала студентка. «Зйомки вимагають знань про техніку, використання різних об'єктивів і камер, які часто бувають досить важкими», — зазначає вона. Тетяна зрозуміла, що контент потребує уваги до деталей, креативності та технічної майстерності.
Щодо журналістської роботи, вона підкреслює важливість практичних інструментів для написання статей і підготовки матеріалів: «В університеті акцент робиться більше на теорії, а тут я побачила, як це працює на практиці».
Цей досвід переконав її продовжувати працювати в медіа: «Я хочу спробувати себе в різних напрямках, досліджувати можливості, розвиватися як особистість і знаходити ті аспекти роботи, які найбільше відгукуються в мені».
В кінці практики Сергій Олександрович надав кожному коментар щодо роботи та виокремив деяких студентів. Двоє з них отримали пропозицію про майбутнє стажування в організації в відділах маркетингу та фактчекінгу.
Всі студенти висловлюють щиру подяку «Ґвара Медіа» за можливість пройти практику в такій надихаючій та професійній атмосфері. Вони вдячні колективу за теплий прийом, безцінний досвід та можливість поринути у реальну роботу медіаорганізації. Набуті знання і навички не тільки підвищили їхній професіоналізм, а й зміцнили бажання працювати у медіа сфері.
Особлива подяка керівництву та співробітникам «Ґвара Медіа» за підтримку, терпіння та готовність поділитися своїм досвідом, адже саме ця атмосфера відкритості та взаємодії допомогла молодим спеціалістам зрозуміти, що означає бути частиною успішної медіа-команди.